luni, 6 decembrie 2010

Atenție la mobil: Cum se înșală prin SMS


Atenție la mobil: Cum se înșală prin SMS

Zeci de abonați ai unei companii de telefonie mobilă au fost taxați cu câte 0,99 euro pe zi pentru un concurs la care nu au fost de acord să participe. Compania a fost deja amendată de Protecția Consumatorilor.

Persoanele care vor depune reclamații la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor cu privire la faptul că au fost induse în eroare de campania Vodafone „100 de zile câștigătoare” își vor putea recupera sumele încasate ilegal, spun reprezentanții ANPC.

„Soțul meu a primit un telefon de la Vodafone, de fapt, era un robot care îi spunea despre un concurs. Nu a stat să asculte, a închis telefonul. În următoarele șase zile am fost taxați cu aproape un euro pe zi. Am aflat apoi despre acest concurs. Am mai primit mesaje după aceea, dar nu am răspuns la nici unul”, a declarat Mariana M.

Site-urile de profil sunt pline de nemulțumiri ale abonaților Vodafone care au pățit același lucru.

Majoritatea au reclamat faptul că nu au fost de acord să participe la promoție și, mai mult, când au solicitat să iasă din concurs, li s-a spus că nu se poate timp de 100 de zile.

„Am sunat la Vodafone de mai multe ori, reclamând că nu am dat nici un SMS ca să particip la concurs. Odată operatoarea mi-a spus că, dacă am răspuns la telefon automat, am fost de acord să intru în concurs și că nu pot fi scos din baza de date. Trebuie să aștept cele 100 de zile să se factureze. Numai după ce am insistat și am amenințat că o să le trimit OPC-ul pe cap mi-a spus că pot să dau SMS cu Stop la un anumit număr de telefon și voi fi scos din concurs. Dar luna asta o să plătesc cu șase euro mai mult la abonament”, spune Cosmin.

Păcăleală pe față

Reprezentanții ANPC au precizat că promoția „100 de zile câștigătoare” poate fi considerată o practică comercială înșelătoare, deoarece SMS-urile transmise inițial clienților Vodafone nu precizează faptul că regulamentul de joc se găsește pe pagina de internet www.vodafone.ro, nici nu fac referire la faptul că, odată intrat în joc, clientului i se percepe zilnic taxa de joc (0,99 euro, respectiv 0,8 euro), indiferent dacă răspunde sau nu la întrebările primite prin SMS.

Nici regulamentul postat pe site nu se află la vedere, pe pagina de start, ci poate fi găsit destul de greu, urmând următorii pași: Pagina de start – Personal – Servicii - Apelare și mesagerie – SMS – Pauza de joacă – Termeni și condiții.

Nici pe pagina aferentă promoției „Pauza de joacă” nu se menționează faptul că regulamentul se găsește la „Termeni și condiții”. În urma verificărilor, „Vodafone a fost sancționată cu amendă contravențională în valoare de 50.000 lei”, spun reprezentanții ANPC.

Numărul participanților la promoție este „confidențial”

Oficialii Vodafone au transmis următoarele:

„Mesajele au fost adaptate astfel încât să fie cât mai clare pentru clienți. Abonații Vodafone pot adresa orice sesizare legată de această promoție, telefonic, la *222, sau în scris, completând formularul de reclamații disponibil pe site-ul Vodafone România”.

În ceea ce privește numărul abonaților participanți la promoție, acesta „este confidențial”. Referitor la modalitatea de taxare, oficialii Vodafone mai spun că „promoția a fost comunicată clienților prin site-ul www.vodafone.ro, campanie de SMS, precum și prin mesajele promoționale de întâmpinare la apelarea *222.

De asemenea, o parte din clienții Vodafone au fost informați de noua promoție printr-un apel automat, la finalul căruia aveau posibilitatea de a se înscrie în promoție apăsând tasta 1. În promoție au participat doar clienții care au trimis SMS cu textul «DA» către numărul 303 și cei care au apăsat tasta 1 în urma apelului automat înregistrat”.

Ana HERA
Sursa 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu